Nieuwsbrief juni 2024

Groepsverdeling komend schooljaar:

Groep 1-2-3a: Juf Marlie en juf Dorien

Groep 1-2-3b: Juf Medy en….

Ondersteuning / Sherlock Holmes: juf Annerieke

Groep 4-5: Juf Yvonne en meester Mark (maandag)

Groep 6-7; Juf Tessa en meester Mark (dinsdag)

Groep 7-8: Juf Ingrid

Sherlock Holmes: Juf Dorien

Juf Medy is nog net niet geslaagd voor haar Pabodiploma, hierdoor gaat ze voorlopig parttime aan het werk. Als zij haar diploma binnen heeft,  neemt zij de groep fulltime. We vullen de vacature voorlopig aan met een vaste leerkracht uit de invalpool.

Groep 7 wordt gesplitst, zij zullen echter alleen bij de dagopening, de lunch en de gymles los van de andere groep les krijgen. De ouders krijgen via de e-mail de groepsverdeling.

Juf Ingrid komt van een andere Fluvium school, daar was zij al jaren de leerkracht van groep 7-8. We hebben dus een ervaren leerkracht in de bovenbouw. Zij zal zich binnenkort voorstellen.

Vertrekkende leerkrachten:

Meester Ronny gaat genieten van zijn pensioen. Na 43 jaar volle inzet voor het onderwijs, gaat hij genieten van andere zaken. Ronny heeft aangegeven geen groots afscheid te willen, we geven gehoor aan zijn wens.

Ook juf Ria heeft ervoor gekozen nu echt definitief met pensioen te gaan.

Meester Bas en juf Rinke gaan elders binnen onze stichting werken.

Musical

Groep 4, 5 en 6 gaan op dinsdag 9 juli kijken bij de musical van groep 7/8. De musical wordt dit jaar opgevoerd bij de Rotonde en we gaan hier op de fiets naar toe. Zorgen jullie ervoor dat uw zoon en/of dochter op de fiets naar school komt? Groep 1-2-3 mag op vrijdag 5 juli naar de musical kijken in de speelzaal op school.

Afscheid groep 8 / musical

Op dinsdag 9 juli is de afscheidsavond van groep 8. De musical wordt opgevoerd in de Rotonde. Alle ouders ontvangen hiervoor een officiële uitnodiging.

Rapportgesprekken

Op dinsdag 25 juni krijgen alle leerlingen hun welverdiende rapport mee naar huis. Mocht u vragen hebben over het rapport kunt u zich, op 25 juni, inschrijven voor de rapportgesprekken via Parro. De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 27 juni. Graag bij de inschrijving aangeven welke vragen u over het rapport heeft.

Leerling in beeld

Sinds dit schooljaar werken we met Leerling in Beeld. Dit is het leerlingvolgsysteem waar wij de Cito-toetsen invoeren en de resultaten analyseren. Leerling in Beeld is nieuw en geeft helaas enkele problemen bij het doorvoeren naar Parnassys. Wanneer u dus wisselende resultaten heeft gezien, komt dit door de doorvoer fout. Wij zijn hiervan op de hoogte en hopen dat het snel is opgelost.

Doorstroomochtend

12 juli hebben wij de doorschuifochtend. Alle leerlingen gaan een kijkje nemen in hun (nieuwe) lokaal met hun klasgenoten en leerkrachten(en). We maken kennis met elkaar en kijken vooruit op de vakantie en het nieuwe schooljaar dat gaat komen.

Vossenjacht

Woensdag 10 juli vieren wij juffen- en meesterdag. Deze feestdag gaan we op Vossenjacht! Alle leerlingen gaan een wandeling maken door Deil en zoeken naar vossen. Op deze dag zijn we nog op zoek naar ouders/verzorgers die kunnen helpen met het begeleiden van een groepje. In de agenda van Parro kunt u aangeven als u ons kunt helpen.

Openingsfeest

Vrijdag 6 september vieren wij de opening van het nieuwe schooljaar. Overdag hebben we voor de leerlingen een feestelijk programma gepland. Vanaf 17.00 uur komt iedereen terug naar school en vieren we feest met elkaar. Er zullen leuke optredens, lekkere drankjes en heerlijk eten aanwezig zijn. Dus zet 6 september alvast in uw agenda.

Vakantierooster 2024-2025

Herfstvakantie: 28 oktober t/m 1 november 2024

Kerstvakantie:  23 december 2024 t/m 3 januari 2025

Voorjaarsvakantie:24 februari t/m 28 februari 2025

Paas/meivkantie: 18 april  t/m 5 mei 2025

Hemelvaartvakantie:29 - 30 mei 2025

Pinkstervakantie:9 juni 2025

Zomervakantie: 21 juli t/m 1 september 2025

De overige jaarplanning komt in juli in Parnassys te staan.

Techniek Toer

Ontdek de wereld van techniek tijdens de TechniekToer en win een drone!

Ben jij tussen de 8 en 14 jaar oud en wil je een dag vol avontuur en ontdekkingen beleven? Kom dan op zaterdag 22 juni naar de TechniekToer! Van 10:00 tot 16:00 uur openen technische bedrijven in de regio hun deuren speciaal voor jou. Dit is jouw kans om mee te doen aan leuke doe-activiteiten en een kijkje te nemen in de fascinerende wereld van techniek.

Na het enorme succes van de Techniekdag Rivierenland op 25 mei, gaan we nu een stapje verder met de TechniekToer. Technische bedrijven uit de omgeving nodigen jou uit om te ontdekken hoe het er in een echt technisch bedrijf aan toe gaat. Laat je verrassen door allerlei leuke en leerzame activiteiten,waarbij je zelf aan de slag mag gaan. Dit is de perfecte gelegenheid om te ervaren hoe leuk en veelzijdig techniek kan zijn. Of je nu van bouwen, programmeren, knutselen of uitvinden houdt, er is voor iedereen wat te doen. En wie weet, misschien ontdek jij wel je toekomstige droomberoep!

De TechniekToer is gratis en je kunt op elk moment tussen 10:00 en 16:00 uur aansluiten. En dat is nog niet alles! Je maakt ook kans om een coole drone te winnen. Dus neem je vrienden mee en beleef samen een geweldige dag vol techniek en avontuur.

Datum: Zaterdag 22 juni

Tijd: 10:00 - 16:00 uur

Locatie: Diverse technische bedrijven in de regio Rivierenland

Voor meer informatie, aanmelden en de deelnemende bedrijven, bezoek onze website

www.riverlandtechexplorers.nl/techniektoer-22-juni of volg ons op social media.

25 juni rapporten mee

27 juni rapportgesprekken